Misterul din jurul retetei secrete, ce e
cunoscuta doar de 2 oameni care n-au voie sa calatoreasca impreuna.
Cea mai puternica arma a Coca-Cola. Misterul din jurul
retetei secrete, ce e cunoscuta doar de 2 oameni care n-au voie sa calatoreasca
impreuna.
Cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel
mondial a anuntat, marti, un program de reducere a costurilor cu 1 miliard de
dolari in urmatorii doi ani, ca urmare a scaderii profitului cu 8,4% in
trimestrul IV, potrivit Bloomberg. Coca-Cola rezista pe piata bauturilor
carbogazoase datorita strategiilor agresive de marketing pe care le desfasoara,
relateaza CNN.
Misterul din jurul retetei secrete a celebrei bauturi este
cea mai puternica strategie adoptata de grupul american pentru a ramane in
atentia consumatorilor si a presei, scrie CNN.
Profitul net al Coca-Cola a scazut la 1,71 miliarde de
dolari in trimestrul IV al anului trecut, de la 1,87 miliarde de dolari in
aceeasi perioada din 2012. Vanzarile au coborat cu 3,6%, la 11 miliarde de
dolari. CEO-ul companiei, Muhtar Kent, a explicat ca grupul va reduce costurile
de aprovizionare si management al datelor si va reforma programele de marketing
pentru a genera economii de 1 miliard de dolari pana in 2016.
Industria bauturilor carbogazoase a fost afectata la nivel
mondial, deoarece tot mai multi consumatori s-au indreptat catre apa, sucuri de
fructe si alte alternative mai sanatoase, noteaza CNN. Trendul din piata a
afectat afacerile Coca-Cola si ale celorlalti mari jucatori, ca PepsiCo sau Dr.
Pepper.
Principalul sau concurent, Pepsi, vrea sa-si schimbe modelul
de business ce l-a facut celebru, orientandu-se pe segmentul de snacks-uri,
principalele produse consumate de clientii din tarile emergente, urbanizate si
industrializate masiv. Sefii Coca-Cola au luat o alta decizie prin care spera
sa creasca veniturile: investitii masive in marketing. Pe o piata extrem de
dura, Coca-Cola mizeaza in continuare pe publicitatea inteligenta, iar una
dintre cele mai bune strategii de-ale lor o reprezinta chiar reteta secreta.
“Misterul din jurul formulei secrete a bauturii este adesea
perceput ca fiind un element de calitate. Cei mai multi consumatori vad astfel
produsul respectiv ca fiind unul extrem de valoros, daca se face atata tam-tam
in jurul formulei lui”, explica Ben Voyer, psiholog si expert in marketing,
lector la London School of Economics.
Despre reteta Coca-Cola s-a vorbit si s-a scris mult.
Intr-atat de mult, incat a devenit o legenda. Campanii intregi de marketing si
publicitate au fost construite in jurul formulei secrete. Potrivit site-ului
oficial al companiei, reteta originala, creata de farmacistul John Pemberton in
1866, a fost pastrata si supravegheata intr-o banca din SUA incepand cu 1919.
86 de ani mai tarziu, a fost mutata intr-un seif al muzeului din Atlanta,
despre existenta caruia stiu doar doi directori din grup. Coca-Cola n-a
precizat niciodata numele sau functiile managerilor. Potrivit unor informatii
aparute intr-una dintre campaniile de publicitate ale brandului, celor doi
executivi nu li se permite niciodata sa zboare in acelasi avion.
Seiful in care ar fi pastrata misterioasa reteta este dotat
cu scanner de amprenta, cifru si protejat de o usa masiva de otel. Mai mult, in
interiorul seifului s-ar afla un alt seif cu mai multe caracteristici de
siguranta. Iar in interiorul celui de-al doilea seif ar fi o carcasa de metal
ce contine „cel mai bine pastrat secret din lume”. Formula bauturii
carbogazoase ar fi scrisa pe o bucata de hartie, scrie CNN citand site-ul
oficial al grupului american.
Analistii si expertii in marketing sunt de parere ca sefii
companii au pastrat secreta reteta tocmai pentru a stimula vanzarile si a
mentine o oarecare umbra de mister in jurul brandului, dar si pentru a
impiedica consumatorii sa afle cat de putin costa, de fapt, ingredientele din
care se produce cunoscuta bautura de pe urma careia se obtin venituri uriase.
Compania nu a brevetat niciodata formula Coca-Cola, stiind
ca astfel ar fi nevoita s-o divulge, iar odata ce patentul va expira, oricine
ar putea folosi reteta pentru a produce alte versiuni ale celebrei bauturi.
Coca-Cola a fost in 2013 pe locul trei in topul celor mai
valoroase companii din lume, dupa Apple si Google.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu